19-12

Greentools werkt binnen 2 weken met afspraken planner

Greentools is een leverancier- en servicepartner van een uitgebreid assortiment van tuinmachines en toebehoren die helpen het werk in de tuin te verlichten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan (robot)grasmaaiers, tuin freesmachines, ploegmachines, kettingzagen en hakselaars. Voor reparatie en regulier onderhoud kun je ook bij Greentools terecht. De tuinbranche heeft duidelijke pieken in het seizoen. In korte tijd zijn er vele contacten met klanten te organiseren. Greentools wil de beste communicatie naar klanten maar daar minder tijd aan besteden. Dat kan, met Bumbal.

Eenvoudig en slim klantafspraken plannen

Om in het piekseizoen het onderhoud van grasmaaiers en andere tuinmachines te stroomlijnen heeft Greentools gekozen voor Bumbal. Met de slimme transport- en afsprakensoftware gaat Greentools in batches de in te plannen ophaal- en teruglever momenten bij klanten volledig automatisch plannen. De levermomenten, ook wel ‘stops’ genoemd, laden zij via Excel in het systeem en Bumbal organiseert vervolgens geautomatiseerd de afspraak met de klant. Lees hier meer over dit deel van de Bumbal software.

Klanten maken zelf de afspraak die past in de lopende planning

Klanten krijgen voortaan van Greentools een uitnodiging om zelf een moment te kiezen die voor hem of haar goed uitkomt. De afspraak die ze zo plannen past altijd in een ideale route voor Greentools. Daar zorgt Bumbal voor. De opties waaruit de klant kan kiezen worden vooraf door het Bumbal algoritme in de lopende planning doorgerekend. Welke optie de klant ook kiest, het past altijd efficiënt in de planning. De klant ervaart deze vrije keuze van ophaal- of teruglever momenten als enorm positief waarbij je als bedrijf direct ook een efficiënte planning goed in het oog houdt. Klantafspraken plannen was nog nooit zo makkelijk.

Planner blijft baas over de transportplanning

De klant krijgt automatisch een bevestiging van de doorgegeven voorkeur. Hierbij heeft de planner altijd de mogelijkheid om de planning na te kijken en desgewenst aan te passen. Met andere woorden de planner blijft de baas over de planning. Zodra de planning definitief gemaakt is krijgt de klant ook automatisch een track & trace bericht met de verwachte aankomsttijd. Zodra de machines na reparatie zijn opgehaald of teruggeleverd, ontvangt de klant ook weer automatisch bericht. Online zijn direct alle benodigde gegevens beschikbaar voor zowel de klant als de planner: een digitale ophaal- of afleverbon voorzien van foto en handtekening.

Binnen twee weken ready-to-go!

Afgelopen oktober is Greentools binnen twee weken live gegaan. Hierbij is het account op maat ingericht voor Greentools en heeft de planner een online gebruikerstraining gehad. Ook is er door Bumbal begeleiding geboden in de orderinvoer via de Excel upload. Greentools is dus volledig ontzorgd in de opstart en is door de snelle – op maat implementatie zelfs kort voor een hoogseizoen in staat geweest de automatische plansoftware van Bumbal in gebruik te nemen.

Wil je meer weten over de Greentools case? Neem contact op met Bas Holland – bas@bumbal.eu voor extra (online) uitleg of vrijblijvende demo of bel 013-2201600. Of vul hier het contactformulier in.

 

Klantafspraken plannen met afspraken software van bumbal door greentools.be