Van elke klant bellen naar 200 afspraken in één keer plannen.
Voordat we Bumbal hadden ging de meeste tijd zitten in het inplannen van de bezorging: het bellen van alle klanten en een levermoment afspreken. Met Bumbal kunnen we in 1 handeling een mail naar de klanten sturen. Vervolgens kunnen zij zelf kiezen wanneer we het best langs kunnen komen om hun nieuwe spullen te kunnen bezorgen. Het systeem doet de rest! Dus waar we eerst elke klant afzonderlijk belde, plannen we nu 50, 100, soms wel 200 afspraken in één keer!
Enorme tijdwinst bij het plannen
We deden bij Timmermans Tuinmeubelen eerst alles handmatig. Zoals zo veel vergelijkbare bedrijven doen. We printen de orders, maakten stapeltjes, we belden de klanten en planden zo een afspraak voor de levering. De routeplanning was ook handmatig werk. En dat kostte ook heel veel tijd. Op die manier werken was erg omslachtig. Toen het bedrijf ook nog eens hard ging groeien liepen we echt tegen problemen aan. Nu plannen we met 1 druk op de knop de hele route. We besparen enorm veel tijd bij het plannen.
Makkelijke implementatie. Gebruiksvriendelijk plansysteem.
Via een bedrijf in de buurt – EP Tummers – kwamen we bij Bumbal. Het instellen ging vrij makkelijk, het systeem was vrij snel geïmplementeerd. We hebben een koppeling gemaakt met het Vendit systeem dat we gebruiken in de winkel. En daarna ging het als een trein. Eigenlijk ging dat allemaal vanzelf, het is erg gebruiksvriendelijk. In 2020 zijn we met Bumbal gaan werken. Midden in de periode van Corona. En in dat jaar openden we ook twee nieuwe vestigingen. Zonder bumbal hadden we het niet gered.
Deze nieuwe manier van werken is ook voor de klant fijner. Ze kiezen zelf de dag waarop we langs kunnen komen. En de dag vooraf krijgen ze een herinnering met een track en trace. Op de dag van levering kan de klant ons ook nog volgen met track en trace.
Vraag gratis en vrijblijvende demo aan